FISKALIZACIJA – NOVOSTI OD 01.01.2021. godine

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin

Od 01.01.2021. godine stupaju na snagu dvije bitne promjene Zakona o fiskalizaciji u prometu gotovinom, a koje se odnose na:

  1. QR kod na fiskalnom računu i
  2. Fiskalizacija prodaje putem samoposlužnih uređaja

1. QR kod

QR kod postaje obvezan dio sadržaja računa, ali samo onih računa koji se naplaćuju sredstvima koja se smatraju prometom gotovine. Osnovni razlog uvođenja QR koda je činjenica da građani mogu provjeriti račune, u smislu da li je račun koji su dobili prijavljen Ministarstvu financija, Poreznoj upravi u roku od 30 dana od dana izdavanja računa. Provjera računa obavljat će se putem SMS poruke ili upitom na web-servis koji je dostupan na stranicama Porezne uprave.

QR kod kao obvezni sadržaj računa treba minimalno sadržavati zapis sljedećih podataka:

  1. URL adresa do web-stranice Porezne uprave za provjeru računa
  2. JIR ili zaštitni kod obveznika fiskalizacije
  3. Datum i vrijeme izdavanja računa
  4. Ukupnu svotu računa

QR kod mora biti minimalne veličine 2 cm x 2 cm pri čemu prazan prostor sa svih strana QR koda mora biti minimalno 2 mm te mora biti usklađen sa standardom ISO/IEC 15415.

2. Fiskalizacije prodaje putem samoposlužnih uređaja, ako se naplata ostvaruje prometom gotovine  

Obveznik fiskalizacije obvezan je fiskalizirati svaku prodaju u trenutku prodaje dostavom podataka o prodaji Ministarstvu financija, Poreznoj upravi. Radi provedbe fiskalizacije, obveznik fiskalizacije mora omogućiti korištenje programske podrške za elektroničko potpisivanje poruka o prodaji, te internet vezu za elektroničku razmjenu podataka s Ministarstvom financija.

Radi provedbe fiskalizacije poslovnim prostorom smatra se svaki samoposlužni uređaj. Ako se naplata prodaje robe ili usluga obavlja slanjem SMS poruka, svaki uređaj za koji je odabran takav način plaćanja također predstavlja zaseban samoposlužni uređaj.

Svi ti poslovni prostori se prijavljuju na Poreznu upravu. Važno je prijaviti i adresu gdje se nalazi samoposlužni uređaj, a ako se adresa ne može točno utvrditi, navodi se njegova najbliža geolokacijska adresa.

Nakon obavljene prijave poslovnog prostora, Porezna uprava dodjeljuje Identifikator samoposlužnog uređaja (ISU) koristeći se podatcima o poslovnom prostoru, a osobito OIB obveznika fiskalizacije i oznaku poslovnog prostora koja se odnosi na samoposlužni uređaj. ISU mora biti jedinstven za svaki samoposlužni uređaj, a sastoji s od 9 brojčanih znamenaka. U slučaju da se promjeni podatak o adresi samoposlužnog uređaja, njegov ISU ostaje isti.

Obveznik fiskalizacije dužan je na svakom samoposlužnom uređaju istaknuti obavijest o fiskalizaciji prodaje putem samoposlužnih uređaja.

Internim aktom o fiskalizaciji definira se numerički redoslijed računa, a kod provedbe postupka fiskalizacije prodaje putem samoposlužnog uređaja  on se sastoji od sljedećeg:

  1. Numerički broj transakcije
  2. Oznaka poslovnog prostora
  3. ISU

Za provedbu postupka fiskalizacije prodaje putem samoposlužnih uređaja Porezna uprava je odredila slijedeće rokove:

ROKOBVEZNIK FISKALIZACIJE PRODAJE PUTEM SAMOPOSLUŽNIH UREĐAJA OBVEZAN JE:
Od 01.01.2021. do 31.01.2021.– dostaviti podatke u sustav fiskalizacije za svaki postojeći samoposlužni uređaj – istaknuti obavijest na svakom samoposlužnom uređaju
Od 01.01.2021.– fiskalizacije prodaje putem samoposlužnih uređaja
Marija Kuran

Marija Kuran

Autor

Prijavi se za naš newsletter!

Primaj naše novosti direktno u svoj inbox.

Prijavi se na naš newsletter!